Hepimizin vardır. Yeğenim, yeğenin, komşunun, çocuğu hısım, akraba, akraba var akraba olmayan komşu, mahalle çocuğu var demi. Eskiden vardı şimdide var elbet. Amma eskiden, komşunun bahçesinde oynar acıkınca onların sofrasına otururdu çocuk. Ayrı gayrı yoktu. Komşunun çocuğu kendi çocuğun gibi alır dizine oturtturur severdin, mahallenin çocukları yapancı değil düşse kaldırır öper sever ağlarsa göz yaşını bile silerdik.
Şimdi nasıl? Yine var komşu, hısım, akraba parktan geçerken çok tatlı bir çocuk görseniz yanağını sıkıp bir yanak alırımsınız, başını okşar severmisiniz. Maalesef, maalesef ki ne maalesef şimdi komşunun çocuğu şöyle dursun kendi yeğenini sevemez oldu insanlar ne hale düştük.
Sadece çocuklar değil insani ilişkilerimiz yok oldu, birini görseniz çocuğunuzu seviyor başını okşuyor ne yaparsınız Tabiki tepki gösterir kavga eder şikâyette bile bulunursunuz bulunuruz. Kimse kendini aklamasın toplum o hale geldi, getirildi, iki kavga eden insanı bile ayırmıyoruz, araya girip barıştırmak şöyle dursun uzaktan seyrediyoruz ve vurup, umursamayıp geçiyoruz.
Öğretmeni sevgisiz, evde sevgisiz okulda, sevgisiz evet okulda sevgisiz öğretmen eğer bizim kızın, öğretmeni SONER Öğretmen gibi biri değilse çocuklara o sevgiyi aktaramaz evden alamadığı sevgiyi okuldan da alamaz ise o çocuk ne yapsın, zaten sokakta oyun oynamamakta evlere tıkandı, oyun, bilgisayar TV karşısında çocuklara kini, nefreti, sevgisizliği öğretiyorlar o çocuk zaten sevgiyle ve şefkatle başı okşanmaktan yoksun kalıyor, canı sıkılmış bir çocuk komşusu olan arkadaşının evine gidemiyor, yakın olan parka yanlız göndermiyoruz haklı olarak, haberlerde çıkan oyalardan sonra zaten göndermeyiz.
Toplum olarak ne çocuğa, insana, hayvana kısaca canlıya saygımız kalmadı bir yıl 365 gün olan sevgimizi sınırlandırdılar, bir güne sığdırdılar yani geceyi çık bir gündüze sığdırdılar, çocuklar ah çocuklar geleceğimizi nasıl yetiştiriyoruz bir gözden geçirelim “şimdinin çocukları yarının bizleri olacaktır” (i.gürel) onun içindir ki çocuklarımıza özen ve sevgi gösterelim.